wtorek, 25 lutego 2014

Kilka słów o kontrowaniu!

Witam was!

Tak jak wczoraj obiecałem, dzisiaj opiszę wam na czym polega kontrowanie decków i klanów oraz kiedy może to być naprawdę pomocne.

Zanim jeszcze rozpocznę właściwy wpis, muszę was o czymś zawiadomić. Otóż, moje 2 ostatnie wpisy, mogą wyglądać strasznie snobistycznie, tak jakbym miał zamiar tylko się chwalić tym co osiągnąłem, ale naprawdę nie o to mi chodziło! Muszę jeszcze popracować nad stylem, to jest mój pierwszy blog i jeszcze do końca nie oswoiłem się z tego typu formą pisania. Dlatego też obiecuję poprawę! :D

Wracając do tematu. Czym jest kontrowanie?
Jest to taki sposób tworzenia decku, żeby miał przewagę nad innym klanem lub deckiem naszego przeciwnika. Sprawa wydaje się prosta i taka też jest w rzeczywistości. Umiejętność ta polega głównie na wiedzy na temat klanów, oraz tego z jakimi innymi klanami sobie nie radzą.
Kontrowanie jest bardzo przydatne w 2 trybach:
1) ELO
2) Podczas grania w wydarzeniach.

Zacznę od tego drugiego. Często bywa tak, że musimy zmierzyć się z jednym przeciwnikiem więcej niż jeden raz, oraz zazwyczaj jest możliwa zmiana decku. Wtedy już po pierwszym meczu z naszym przeciwnikiem zmienić swój własny deck na taki, który będzie miał przewagę na talią przeciwnika.
Przykład:

Nasz przeciwnika gra klanem Sakhrom. Wiemy, że posiada on karty które bardzo słabo radzą sobie SoA (Stop of Ability), między innym Murray, Jautya, Ngratha. Wtedy najrozsądniejszym wyjściem będzie zmiana decku na GHEIST lub Roots, ponieważ oba te klany, dadzą nam sporą przewagę nad naszym przeciwnikiem, blokując jego najsilniejsze klany. Bywa tak, że nasz przeciwnik w 3 meczu, postanowi nasz zaskoczyć i zmienić deck na coś, co będzie sobie dobrze radziło z SoA, Np. Skeelz lub karty z umiejętnością Stop. W tym wypadku, musimy grać na wyczucie i zmienić nasz deck na taki, który nie tylko nie pozwoli na uruchomienie ich umiejętności, czy tez bonusu, ale również pomoże nam ich pokonać. Wtedy najlepszym wyborem może okazać się klan z manipulacją ataku. Dzięki temu zdobędziemy przewagę nad naszym przeciwnikiem w jeszcze jednym meczu. Należy tak robić aż do ukończenia naszych spotkań z przeciwnikiem w ten sposób przez cały czas możemy mieć nad nim przewagę.;)

Teraz jak wygląda kontrowanie decków w ELO?
W tym wypadku, spotykamy wielu graczy z rożnymi deckami.Ale na naszą korzyść działa fakt, że wielu z nich, będzie grało czasowo odbanowaną, bardzo silną kartą. Wtedy należny pilnować ;isty cotygodniowych banów ELO, która znajduje się pod tym linkiem:
http://www.urban-rivals.com/pl/game/elo/banned_characters.php
oraz najlepiej jest ją porównać z wyborami dla formatu ELO:
http://www.urban-rivals.com/game/elo/vote.php

Dzięki temu, będziemy mogli sprawdzić, jakiej karty brakuje w liście banów i dzięki temu, będziemy mogli złożyć pod nią kontrę.
jak sami widzicie, wśród banów w tym tygodniu brakuje Ongha. Dzięki temu wiemy, jaki klan może być w tym tygodniu najbardziej popularny, co pozwoli nam go bez problemu skontrować i zdobyć nad nim przewagę. Osobiście polecam Rootsy, z Noodile Cr, Yookim, Tuckiem + czymś pozwolą nam na zdobycie przewagi i zablokowanie wrednej umiejętności Ongha. Na przykład z Freaks, dzięki czemu będziemy mogli bez problemu zniwelować bonus Jungo. Możemy róznież spokojnie zagrać Piraniami lub Nightmare, które kompletnie zablokują ich bonus. Oczywiście zapomniał bym o najważniejszym. O dziwo najlepszą kontrą na jungo jest inny deck...  z klanem Jungo! :D
Dzięki temu będziemy mogli wyrównać oba bonusy, a w połączeniu z Freaks, możemy zasiać kompletne zniszczenie! ;)

Najważniejsze przy kontrowaniu jest wyobrażenie sobie z czym nasz cel, może mieć największe problemy i granie tym! :)

Mam nadzieję, że ten wpis komuś pomoże!

Pozdrawiam!
Xobi :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz